قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا
نحوه قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو سایپا
قیمت خودروهای سایپا که تعدادی از خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بازار توسط این خودروساز تولید می شوند، بدین شکل محاسبه می شوند که قیمت سال 1391 استخراج شده و تورم سالیانه به ترتیب به آن اضافه می شود و تا پایان سال 1398 این قیمت ها محاسبه می شوند تا در سال جاری قیمت گذاری شوند. برای سال 1400 نیز به همین شکل خواهد بود و قیمت ها به همین شکل تعیین خواهند شد.
مهم قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو و سایپا
در صنعت خودروسازی در همه جای دنیا اصل بر این است که هم از خودروساز و هم از خریدار حمایت گردد و در واقع معامله دو سر برد باشد نه اینکه خریدار از ایران خودرو و سایپا خودرو بخرد و یکی از طرفین ضرر کنند. اصل بر این است که هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده حمایت شود.
یکی از بزرگان صنعت خودروسازی کشور معتقد است که نکته مهم در فرمول قیمت گذاری برای خودروهای پر فروش ایران خودرو و سایپا، بحث تولید است. اکنون باید به فکر افزایش تولید بود تا بازار تشنه را آرام کرد و قیمت ها را کنترل نمود.

چهارشنبه 20 اردیبهشت | ارسال شده توسط:

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا ، خودروسازان به دلیل دشواری هایی که در تامین ارز و واردات قطعه داشتند، مجبور شدند مدام قیمت خودروهای خود را افزایش بدهند تا بتوانند هزینه های خود را تامین کنند.

قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا
همان طور که می دانید گروه های خودروسازی متعددی که در سطح کشورمان ایران فعالیت می کنند که این خودروسازان به دلایل مختلفی از جمله سیاست های داخلی و همین طور سیاست های دولتی بعضا با شرکت های مختلفی همکاری می کنند. زمانی که تحریم سنگین خودرویی کنونی بر روی صنعت خودروسازی وجود نداشت، کمپانی های خودروساز از جمله ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور و دیگر خودروسازان ایران با کمپانی های بزرگی چون پژو، سیتروئن، رنو، هیوندای، کیا و بسیاری دیگر از برندهای مطرح جهانی همکاری می نمودند که تحریم ها باعث قطع همکاری این خودروسازان با خودروسازان داخلی گردید. از سوی دیگر زمانی که قیمت دلار به صورت فزاینده ای بالا رفت، وارد نمودن قطعه و یا خودروهای خارجی نیز سخت تر گردید. دولت نیز پیش تر پس از رایزنی های فراوان با فعالان صنعت خودروی کشور تصمیم گرفته بود تا واردات خودرو را از مبادی خارجی ممنوع کند. همه این موارد دست به دست هم دادند و نتیجه این شد که قیمت خودرو به طرز فزاینده ای افزایش پیدا نمود. در ادامه مطلب ” قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا ” با ما همراه باشید.

در این میان خودروسازان به دلیل دشواری هایی که در تامین ارز و واردات قطعه داشتند، مجبور شدند مدام قیمت خودروهای خود را افزایش بدهند تا بتوانند هزینه های خود را تامین کنند. به همین دلیل نیز قیمت گذاری خودروها از کنترل خارج شد و کار به جایی رسید تا شورای رقابت وارد عمل شد و فرمولی برای قیمت گذاری خودروها تعیین نمود و اعلام کرد که فرمول قیمت گذاری برخی خودروها تغییر نموده و از این پس قیمت گذاری باید با این فرمول انجام شود. رئیس شواری رقابت اعلام نموده که روش قیمت گذاری که تا کنون در بازار انجام می گردیده، اشتباه بوده و روش صحیح، قیمت گذاری بر اساس متوسط قیمت بازار است. درست یا غلط این سیاست جدیدی است که برای قیمت گذاری خودروها در نظر گرفته شده و می بایست پیاده سازی گردد.
ممکن است بسیاری فکر کنند که این موضوع به معنای آزادسازی قیمت خودرو است اما این چنین نیست و قیمت گذاری بر اساس متوسط قیمت بازار با آزاد سازی قیمت ها تفاوت دارد. بر این اساس، خودروها تقسیم بندی می شوند و خودروهایی که پر تیراژ هستند و برای مردم به صرفه تر می باشند، بر اساس فرمول قبلی محاسبه می شوند. رئیس شورای رقابت در مورد آزاد سازی قیمت های افزود، فعلا این کار به صلاح نیست چرا که آزاد سازی قیمت های نیازمند یک بازار جان دار رقابتی است که در آن تولید و عرضه به میزان کافی وجود داشته باشد.
رئیس شورای رقابتی در ادامه گفت: در خصوص فرمول جدید قیمت گذاری مقرر گردیده تا خودروسازان ظرفیت تولید خودروهای خود را تا 50 درصد افزایش دهند که این مسئله می تواند در تحقق بخشیدن به فرمول جدید قیمت گذاری نقش بسیار مهمی ایفا کند که در نهایت به کاهش هزینه های تولید برای خودروسازان می انجامد.
خودروسازان داخلی همواره از گذشته گفته اند که تولید خودروهایشان با ضرر همراه است و باید فکری به حال این موضوع گردد تا خودروسازانی چون ایران خودرو و سایپا ورشکسته نشوند. رئیس شورای رقابت بیان داشت که به گفته خودروسازان آنها حتی هنوز هزینه های مالی غیر مرتبط با تولید را نیز به هزینه هایشان اضافه ننموده اند و با دستور العمل قبلی شورای رقابت اعتقاد به زیان دهی داشتند. زمانی که خودروسازان دچار زیان دهی می شوند، نباید قیمت خودرو را افزایش دهند چرا که این کار خریداران را تحت تاثیر قرار می دهد و از قدرت خرید آنان می کاهد. برای مقابله با این مورد باید هزینه های دیگر کاهش یابد.
او تاکید کرد که راه حل ما اگر عملی شود می تواند تاثیر بسزایی بر بازار داشته باشد و خودروسازان را از زیان دهی خارج کند. اگر خودرو سازان بتوانند 50 درصد بر تولید خود اضافه کنند، هزینه خودروهایشان کاهش می یابد، تقاضا افزایش پیدا نموده و خودرو سازان از زیان دهی خارج می شوند.
مطابق برنامه ریزی خودروسازان قرار بر این شده تا خودروهای اقتصادی و تیراژ بالا 55 درصد ظرفیت کمپانی ها را به خود اختصاص دهند که این 55 درصد از دستور العمل سقف قیمتی که شورای رقابت آن را قرار داده پیروی نموده و مابقی ظرفیت یعنی 45 درصد باقی مانده از دستور العمل جدید پیروی نماید. بر این اساس لیست خودروهای ایران خودرو و سایپا که مشمول قیمت گذاری جدید می شوند به شرح زیر است:
خودروهای پژو 207 اتوماتیک (هاچ‌بک)، پژو ۲۰۷ پانوراما دستی (هاچ‌بک)، سمند سورن پلاس، رانا پلاس با موتور EC5، رانا پلاس با موتور 5TU، دنا پلاس توربو شارژ دستی، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک، هایما توربو S5 دستی، هایما توربو S7 اتوماتیک، k131، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا، برلیانس، چانگان و زوتی

رئیس شورای رقابت، آقای شیوا اضافه نمود که شورای رقابت هر 3 ماه یکبار می بایست بر اساس تورم و قیمت گذاری بانک مرکزی این قیمت ها را مورد بازبینی قرار دهد. او اضافه کرد تا آنجایی که بتوانیم کاری می کنیم که فردی که واقعا به دنبال خرید خودرو است در قرعه کشی ها ثبت نام کند تا خودرو به دستش برسد و تا زمانی هم که روشی جدیدتر در این مورد پیدا نشود با همین روش ادامه خواهیم داد.

نحوه قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو سایپا
بر اساس گفته شورای رقابت خودروهای متوسط به بالا بدین شکل قیمت گذاری می شوند که قیمت پایه در سال 1396 مورد محاسبه قرار می گیرد. پس از آن تورم سالهای گذشته مورد بررسی قرار می گیرد و مشخص می شود که قیمت خودرو چند درصد رشد خواهد داشت.
همچنین قیمت خودروهای سایپا که تعدادی از خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بازار توسط این خودروساز تولید می شوند، بدین شکل محاسبه می شوند که قیمت سال 1391 استخراج شده و تورم سالیانه به ترتیب به آن اضافه می شود و تا پایان سال 1398 این قیمت ها محاسبه می شوند تا در سال جاری قیمت گذاری شوند. برای سال 1400 نیز به همین شکل خواهد بود و قیمت ها به همین شکل تعیین خواهند شد.
قیمت گذاری دستوری محصولات ایران خودرو و سایپا
رئیس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعه سازان درباره قیمت گذاری محصولات سایپا و ایران خودرو می گوید که این که شورای رقابت فرمول جدیدی را برای قیمت گذاری خودروها بیان نموده فکر خوبی است چرا که قیمت گذاری دستوری که فقط در کشور ما ایران انجام می شود باعث ضرر و زیان خودروسازان گردیده و صد درصد اشتباه است.
آقای نجفی درباره قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا می گوید هیچ کشوری در دنیا وارد مبحث قیمت گذاری خودرو نمی شود گفت: قیمت گذاری دستوری نه تنها هیچ سودی ندارد هیچ تاثیر مثبتی نیز بر بازار ندارد. با این رفتار غیر منطقی که در کشور ما حکم فرماست خودروساز به قطعه ساز فشار می آورد و این موضوع باعث نابودی قطعه سازان می شود.
او در ادامه گفت: اکثریت افرادی که در قرعه کشی ثبت نام می کنند و برنده می شوند خودرو خود را در بازار آزاد به قیمت بالاتر به فروش می رسانند. این موضوع باعث می شود که خودروساز با ضرر خودرو را تحویل مشتری نماید و مشتری خودرو را به قیمت واقعی اش در بازار بفروشد که این موضع فقط و فقط باعث سود نمودن خریدار و ضرر نمودن کمپانی های خودروسازی است.
نکات مهم قیمت گذاری خودروهای ایران خودرو و سایپا
در صنعت خودروسازی در همه جای دنیا اصل بر این است که هم از خودروساز و هم از خریدار حمایت گردد و در واقع معامله دو سر برد باشد نه اینکه خریدار از ایران خودرو و سایپا خودرو بخرد و یکی از طرفین ضرر کنند. اصل بر این است که هم از تولید کننده و هم از مصرف کننده حمایت شود.
یکی از بزرگان صنعت خودروسازی کشور معتقد است که نکته مهم در فرمول قیمت گذاری برای خودروهای پر فروش ایران خودرو و سایپا، بحث تولید است. اکنون باید به فکر افزایش تولید بود تا بازار تشنه را آرام کرد و قیمت ها را کنترل نمود.
به طور مثال پراید که قطعا یکی از مهم ترین، پر فروش ترین و اقتصادی ترین خودرو های موجود در بازار است، نوسانات بسیاری را در بازار متحمل گردیده است. تا حدود یک ماه پیش پراید 111 در محدوده قیمتی 112 میلیون تومان و 116 میلیون تومان در نوسان بود که اکنون قیمت این خودرو در محدوده 125 تا 130 میلیون تومان در حال نوسان است.
یکی دیگر از خودروهای پر فروش بازار پژو 206 است که تولید ایران خودرو می باشد و هنوز هم پس از سالها مانند پراید متقاضی بالایی نیز دارد. قیمت تیپ 2 این خودرو در روزهای گذشته بین 185 میلیون تومان و 195 میلیون تومان در تغییر است. همچنین خودروی دیگر پر فروش بازار ایران پژو 206 تیپ 5 است که قیمتی بین 255 میلیون تومان و 265 میلیون تومان دارد.
امید است با تدابیر اندیشیده شده در بازار خودروی کشور تغییراتی حاصل شود و این بازار دستخوش تغییرات قیمتی مثبت و به نفع همه طرفین علی الخصوص در محصولات ایران خودرو و سایپا گردد. اگر مطالعه مطلب ” قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا ” برای شما مفید بود، با دیگر مطالب ما نیز همراه باشید.

مفقودی پلاک خودرو
راهنمای چراغ‌های اخطار خودرو‌ ها
نشانه‌های خرابی ای ‌سی ‌یو (ECU)
کارشناسی خودرو
خودرو صفر بخریم یا دست دوم
مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6
مقایسه و بررسی لکسوس RX200t و بی ام و X4
مقایسه فولکس واگن تیگوان و بی ام و x4
مقایسه بی وای دی S6 و جک S5
مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر
مهم ترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو
بهترین خودروهای دارای کروز کنترل
نحوه تعویض آب رادیاتور خودرو
بهترین خودروهای آفرودی
تفاوت خودروی دیفرانسیل عقب و جلو
سیستم پارک اتوماتیک
مقایسه سانتافه 2018 و اوتلندر 2018
مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60
مدارک لازم و مراحل انتقال سند خودرو
علل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو
بهترین خودرو ایرانی 99
بهترین خودرو چینی در بازار ایران
شایع ترین ایرادات خودروها
بچه غول های چینی؛ ام وی ام x55 یا هاوال h2؟
سیر تا پیاز تعویض پلاک خودرو
مشخصات فنی دیگنیتی
پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو