مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6
طراحی ظاهری
جلو پنجره بزرگ و زوایای نسبتاً تند و تیز چراغ های جلو چهره ای جسور، مدرن و اسپرت به بسترن B30 بخشیده است. به طور کلی فرم طراحی ظاهری و شیوه به کار گیری منحنی ها و خطوط در این خودرو پویا تر از جیلی به نظر می رسد. این اتومبیل در نمای جانبی و همچنین عقب، طراحی تقریباً ساده ای دارد. البته چراغ های عقب کشیده بسترن، بر خلاف جیلی همچنان همان حس خشن و جسوری که در نمای جلو دیده می شد را به بیننده القا می کند.
+A51طراحی داخلی
بعضی المان های به کار رفته در طراحی داخلی بسترن B30 ممکن است قدیمی به نظر بیایند، اما نمای داخل کابین این خودرو همچنان شیک و کلاسیک جلوه می کند. استفاده از خطوط نسبتاً صاف و قالبی و همچنین نحوه طراحی و چینش عناصر روی داشبورد از مواردی هستند که موجب شده بسیاری طراحی داخلی بسترن را کمی قدیمی بدانند. با وجود همه اینها، بسترن از جیلی جادار تر است و سرنشینان عقبش به ویژه در قسمت قرار گیری پا هایشان فضای کافی خواهند داشت.
امکانات و ایمنی
هر دوی این خودرو ها به سانروف، دوربین عقب و جلو، نویگیشن، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی، چراغ مه شکن عقب و جلو، دیلایت و سنسور عقب مجهز شده اند. با این حال می توان گفت از نظر امکانات رفاهی، وضعیت بسترن بهتر از جیلی است چرا که از کروز کنترل، ترمز کمکی، اتولایت، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان و آینه جانبی راهنما دار سود می برد. سیستم تهویه دیجیتال، صندلی های عقب تاشو و همچنین نمایشگر صفحه کیلومتر را هم باید به دیگر مزیت های بسترن اضافه کرد.

چهارشنبه 20 اردیبهشت | ارسال شده توسط:

در میان سدان های چینی با قیمت مناسب به جستجو بپردازید احتمالاً به نام هایی مانند بسترن B30 و جیلی GC6 بر خواهید خورد. هر دوی این خودرو ها در رده سدان های جمع و جور شهری قرار می گیرند و در ایران هم طرفداران خاص خود را دارند.

مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6
سدان ها در طول سالیان توانسته اند جای خود را در دل اقشار و افراد مختلف پیدا کنند و نیاز های زندگی امروزی را مرتفع سازند. همین قضیه موجب شده این مدل اتومبیل ها به یکی از محبوب ترین کلاس ها در میان انواع خودرو ها تبدیل شوند. این روز ها زندگی شهری، بسیاری از افراد را ترغیب یا وادار می کند که به سراغ خودرو هایی با ابعاد کوچک تر بروند. در این میان، سدان های جمع و جور شهری از بهترین انتخاب ها، به ویژه برای خانواده ها، به شمار می آیند. خودرو هایی که در عین دست و پا گیر و بزرگ نبودن می توانند فضای کافی را هم برای سرنشینان فراهم کنند.
اگر در میان سدان های چینی با قیمت مناسب به جستجو بپردازید احتمالاً به نام هایی مانند بسترن B30 و جیلی GC6 بر خواهید خورد. هر دوی این خودرو ها در رده سدان های جمع و جور شهری قرار می گیرند و در ایران هم طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه با مجله ما همراه باشید تا به مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 و بررسی ویژگی های هر یک از آنها بپردازیم.

طراحی ظاهری
جلو پنجره بزرگ و زوایای نسبتاً تند و تیز چراغ های جلو چهره ای جسور، مدرن و اسپرت به بسترن B30 بخشیده است. به طور کلی فرم طراحی ظاهری و شیوه به کار گیری منحنی ها و خطوط در این خودرو پویا تر از جیلی به نظر می رسد. این اتومبیل در نمای جانبی و همچنین عقب، طراحی تقریباً ساده ای دارد. البته چراغ های عقب کشیده بسترن، بر خلاف جیلی همچنان همان حس خشن و جسوری که در نمای جلو دیده می شد را به بیننده القا می کند.
جیلی با چراغ های کشیده و جلو پنجره جمع و جورش چهره ای قدرتمند و کلاسیک دارد. حجم پردازی نمای رو به رو، کناره ها و عقب این خودرو و همین طور سبک چراغ های عقب، ظاهر آن را از سادگی در آورده است. نمونه فیس لیفت جیلی GC6 با عنوان جیلی GC6 اکسلنت به بازار عرضه شده و می توان گفت به طور کلی، حجم پردازی ها و استفاده از خطوط در طراحی جیلی اغراق آمیز تر از بسترن به نظر می آید.

طراحی داخلی
بعضی المان های به کار رفته در طراحی داخلی بسترن B30 ممکن است قدیمی به نظر بیایند، اما نمای داخل کابین این خودرو همچنان شیک و کلاسیک جلوه می کند. استفاده از خطوط نسبتاً صاف و قالبی و همچنین نحوه طراحی و چینش عناصر روی داشبورد از مواردی هستند که موجب شده بسیاری طراحی داخلی بسترن را کمی قدیمی بدانند. با وجود همه اینها، بسترن از جیلی جادار تر است و سرنشینان عقبش به ویژه در قسمت قرار گیری پا هایشان فضای کافی خواهند داشت.
طراحی داخلی جیلی GC6 ساده و در عین حال بسیار مدرن است. از این بابت باید جیلی GC6 اکسلنت را حتی شیک تر و به روز تر از نسخه قبلی آن بدانیم. داشبورد منحنی شکل و کشیده آن به همراه سیستم کنترل و نمایشگری که در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده جلوه ای خاص به درون کابین جیلی داده است. استفاده از تریم دو رنگ در طراحی داخلی را هم باید یکی دیگر از جذابیت های جیلی در داخل کابین بدانیم. به طور کلی، از نظر طراحی داخلی، جیلی فضایی شبیه به خودروهای لوکس و امروزی را در ذهن تداعی می کند.

مشخصات فنی
هر دو خودرو به گیربکس های ژاپنی مجهز شده اند، اما به طور کلی از دید فنی می توان گفت بسترن با شتاب و قدرت بالا تر موفق شده عملکرد بهتری را در رقابت با جیلی از خود به ثبت برساند. جیلی GC6 قدرت کمتر و به همان میزان مصرف سوخت پایین تری هم دارد. در اینجا کمی دقیق تر به مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 از لحاظ آمار و ارقام فنی می پردازیم.

ویژگی های فنیبسترن B30جیلی GC6
محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر تنفس طبیعی
حجم موتور1.6 لیتر1.5 لیتر
حداکثر قدرت107 اسب بخار106 اسب بخار
حداکثر گشتاور155 نیوتون متر141 نیوتون متر
گیربکس6 سرعته اتوماتیک با حالت اسپرت4 دنده اتوماتیک JATCO
مصرف سوخت ترکیبی6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر6 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا صد12.6 ثانیه13.5 ثانیه

امکانات و ایمنی
هر دوی این خودرو ها به سانروف، دوربین عقب و جلو، نویگیشن، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی، چراغ مه شکن عقب و جلو، دیلایت و سنسور عقب مجهز شده اند. با این حال می توان گفت از نظر امکانات رفاهی، وضعیت بسترن بهتر از جیلی است چرا که از کروز کنترل، ترمز کمکی، اتولایت، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان و آینه جانبی راهنما دار سود می برد. سیستم تهویه دیجیتال، صندلی های عقب تاشو و همچنین نمایشگر صفحه کیلومتر را هم باید به دیگر مزیت های بسترن اضافه کرد.
در طرف مقابل، برتری های جیلی در آپشن ها را باید در 6 اسپیکر، مانیتور 8 اینچی، فرمان اسپرت، قطب نما و چراغ بدرقه خلاصه کرد. یعنی جیلی 2 بلندگو بیش از بسترن دارد و نمایشگر آن هم یک اینچ از بسترن بزرگ تر است. هر چند از نظر مالتی مدیا، باز هم بسترن با قابلیت پشتیبانی از فرمت MP4، AUX و SD card برتری هایی بر حریف دارد.
در بخش ایمنی هر دو خودرو امتیاز بالایی از مؤسسات ایمنی و تصادف چین دریافت کرده اند، اما باید این نکته را در نظر داشت که سطح استاندارد این مؤسسات به هیچ وجه قابل مقایسه با حداقل استاندارد های امریکا و اروپا نیست. بسترن و جیلی هر دو به ترمز ضد قفل و تنها دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز شده اند که کافی به نظر نمی رسد. شاید از این بابت، ترمز کمکی بسترن تنها برتری این اتومبیل بر رقیبش باشد. با این حال به طور کلی، هیچ کدام از این دو خودروی چینی در بخش ایمنی حرف چندانی برای گفتن ندارند.

تجربه رانندگی
دنده های هر دو خودرو کمی خشک است اما بسترن B30 به لطف پلتفرم فولکس واگن جتا، سواری و هندلینگ مناسبی را برایتان به ارمغان می آورد. این خودرو علاوه بر کروز کنترل به سیستم های کنترل پایداری، ایستایی در سربالایی و کشش مجهز شده و فرمان برقی آن حساس به سرعت است.
از دیگر مواردی که در مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 باید به آن اشاره کرد این است که جیلی به دلیل ارتفاع مناسبش از سطح زمین سواری نرمی دارد. البته نا گفته نماند که فرمان پذیری و هندلینگ آن به خوبی بسترن نیست. علاوه بر این، اشکالات عایق بندی کابین جیلی در دور های بالاست که خودش را کم و بیش نشان می دهد.

وضعیت بازار
مانند دیگر اتومبیل ها، وضعیت بازار خرید و فروش جیلی و بسترن هم از بی ثباتی های شرایط اقتصادی تأثیر پذیرفته است. قطعات یدکی هر دو خودرو کم و بیش سخت یافت می شود، اما از آنجا که گروه صنعتی بهمن خود عهده دار تولید، مونتاژ و عرضه بسترن B30 در ایران است، می توانیم روی گستردگی خدمات در نمایندگی هایشان و سابقه فعالیت آنها حساب کنیم. در طرف دیگر میدان، جیلی GC6 که توسط خودرو سازان بم عرضه می شود، به دلیل تبلیغات اندک و بازار فروش ضعیف آن چنان که باید محبوب و شناخته شده نیست و عرضه محدودی هم دارد.

جمع بندی
در این مطلب به بررسی ویژگی ها و مزایا و معایب دو سدان جمع و جور شهری پرداختیم. در مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6 از دید طراحی ظاهری آنها می توان گفت که بسترن ظاهری مدرن و جسور دارد و رقیبش چهره ای قدرتمند و نسبتاً کلاسیک. در بخش طراحی داخلی به نظر می رسد عکس این قضیه را شاهد هستیم. داخل کابین بسترن فضایی کلاسیک را تداعی می کند، در حالی که جیلی نمایی شیک و مدرن را در طراحی داخلی خود به نمایش گذاشته است.
بسترن B30 با بدنه ای مستحکم و پیشرانه ای قدرتمند تر، هم از دید ویژگی های فنی و کیفیت ساخت و هم ایمنی عملکردی موفق تر از جیلی GC6 داشته است. از نظر امکانات رفاهی هم باید گفت که باز هم بسترن آپشن هایی به مراتب بهتر و بیشتر از جیلی در اختیارتان قرار می دهد. هر چند جیلی با دو اسپیکر بیشتر و مانیتوری اندکی بزرگتر برتری هایی جزیی بر رقیبش دارد.
تجربه راندن هر دو خودرو تقریباً مشابه است و سواری نرم و قابل قبولی دارند، اما از بابت هندلینگ و مانورپذیری، بسترن در وضعیت بهتری قرار دارد. خدمات پس از فروش و تأمین قطعاتش هم به لطف فعالیت مستمر نمایندگی های گروه بهمن تا حدی بهتر از جیلی است. البته عرضه محدود جیلی هم کمی وضعیت بازار فروش این خودرو را با مشکل مواجه کرده، هر چند جیلی همچنان برندی محبوب در چین و ایران است.
در پایان می توان گفت از نظر اقتصادی و با توجه به امکاناتی که هر یک از این خودروها ارائه می کنند، بسترن B30 نسبت به جیلی GC6 ارزش خرید بیشتری دارد. با وجود همه اینها، باز هم شما با توجه به سلیقه و نیازتان تصمیم گیرنده اصلی هستید که کدام یک از این دو خودرو را انتخاب کنید. از همراهی شما ممنونیم.

تگ ها: برچسب‌ها,
مفقودی پلاک خودرو
راهنمای چراغ‌های اخطار خودرو‌ ها
نشانه‌های خرابی ای ‌سی ‌یو (ECU)
کارشناسی خودرو
خودرو صفر بخریم یا دست دوم
مقایسه و بررسی لکسوس RX200t و بی ام و X4
مقایسه فولکس واگن تیگوان و بی ام و x4
مقایسه بی وای دی S6 و جک S5
مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر
مهم ترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو
بهترین خودروهای دارای کروز کنترل
نحوه تعویض آب رادیاتور خودرو
بهترین خودروهای آفرودی
تفاوت خودروی دیفرانسیل عقب و جلو
سیستم پارک اتوماتیک
مقایسه سانتافه 2018 و اوتلندر 2018
مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60
مدارک لازم و مراحل انتقال سند خودرو
قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا
علل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو
بهترین خودرو ایرانی 99
بهترین خودرو چینی در بازار ایران
شایع ترین ایرادات خودروها
بچه غول های چینی؛ ام وی ام x55 یا هاوال h2؟
سیر تا پیاز تعویض پلاک خودرو
مشخصات فنی دیگنیتی
پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو