مقایسه بی وای دی S6 و جک S5

مقایسه بی وای دی S6 و جک S5

مقایسه بی وای دی S6 و جک S5
طراحی ظاهری
از نظر ظاهری، به نظر می رسد بی وای دی S6 کپی زیبایی از نسل دوم لکسوس RX است. البته بی وای دی با تغییراتی در سپر ها و طراحی جدید تر چراغ های جلو و همچنین به روز تر کردن ایمنی و تجهیزات رفاهی سعی دارد خود را به عنوان خودرویی نو و مدرن معرفی کند. خطوط به کار رفته در حجم پردازی بی وای دی نرم تر به نظر می آید. چراغ های جلوی بی وای دی S6 بسیار ساده و شیک طراحی شده اند.
طراحی داخلی
طراحی داشبورد بی وای دی در کل نمایی ساده دارد و حتی نحوه قرار گیری تجهیزات الکترونیکی روی آن هم تقریباً چشم نواز است و فضا را شلوغ نکرده. کیفیت پلاستیک های به کار رفته در کابین این خودرو نسبتاً مناسب است اما جنس آن تا حدی خشک به نظر می رسد. فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال کافی است. پوشش صندلی های بی وای دی S6 از چرم مصنوعی است که در خودرویی با این کلاس و این قیمت رضایت بخش است.
امکانات و ایمنی
به طور کلی می توان گفت هر دو خودرو آپشن های مناسبی را در اختیارتان قرار می دهند. در قسمت میانی داشبورد بی وای دی یک مانیتور لمسی 7 اینچی قرار گرفته که یک اینچ از نمایشگر جک کوچک تر است و به GPS مجهز شده تا به شما این امکان را بدهد که مسیر های مورد نیاز خود را پیدا کنید. نمایشگر این خودرو از نوع TFT است که روشنایی متوسطی را در نور روز به شما می‌دهد. سیستم صوتی بی وای دی S6 دارای 11 بلندگوی تیونر دار است که مانند جک S5 از قابلیت اتصال با بلوتوث و درگاه AUX و USB سود می برد. البته با این تفاوت که جک در کل 6 اسپیکر را در خود جای داده.

چهارشنبه 20 اردیبهشت | ارسال شده توسط:

در میان کراس اوور های چینی اسپرت، بی وای دی S6 و جک S5 گزینه های نسبتاً محبوبی در ایران به شمار می آیند. بی وای دی در رده شاسی بلند های متوسط قرار می گیرد و جک شاسی بلندی جمع و جور و جوان پسند است. جک همچنان در بازار داخلی پر فروش است.

مقایسه بی وای دی S6 و جک S5

در میان کراس اوور های چینی اسپرت، بی وای دی S6 و جک S5 گزینه های نسبتاً محبوبی در ایران به شمار می آیند. بی وای دی در رده شاسی بلند های متوسط قرار می گیرد و جک شاسی بلندی جمع و جور و جوان پسند است. جک همچنان در بازار داخلی پر فروش است. می توان گفت با تحریم ها داستان ورود بی وای دی های جدید به ایران تقریباً به پایان رسیده، اما این خودرو همچنان طرفداران خودش را دارد؛ پس بررسی ویژگی ها و مشخصات این دو خودرو خالی از لطف نیست.
در این نوشته قصد داریم این دو خودرو را از دید طراحی ظاهری و فضای داخل کابین، ویژگی های فنی و امکانات و همچنین وضعیت بازار و تجربه راندن آنها بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به مقایسه بی وای دی S6 و جک S5 بپردازیم.

طراحی ظاهری
از نظر ظاهری، به نظر می رسد بی وای دی S6 کپی زیبایی از نسل دوم لکسوس RX است. البته بی وای دی با تغییراتی در سپر ها و طراحی جدید تر چراغ های جلو و همچنین به روز تر کردن ایمنی و تجهیزات رفاهی سعی دارد خود را به عنوان خودرویی نو و مدرن معرفی کند. خطوط به کار رفته در حجم پردازی بی وای دی نرم تر به نظر می آید. چراغ های جلوی بی وای دی S6 بسیار ساده و شیک طراحی شده اند.
فرم قرار گیری چراغ ها و جلو پنجره تقریباً یک دست و هماهنگ جلوه می کند و به همین دلیل است که به نظر می رسد بی وای دی نسبت به جک ظاهری ساده تر دارد. در نمای جانبی، این نسخه از BYD تفاوت چشمگیری با لکسوس RX350 ندارد و در انتهای خودرو نیز سپر های جدید با اضافه شدن دیفیوزر نمای مدرنی به اس 6 می دهند.
خطوط به کار رفته در حجم پردازی چهره جک S5 کمی تند و تیز تر از بی وای دی هستند. در طراحی بخش جلویی جک از تضاد اشکال و المان سود برده اند تا ظاهری پویا و قدرتمند و در عین حال اسپرت به این خودرو ببخشند. در نمای پشتی هم چراغ های با ارتفاع کمتر و کشیدگی بیشتر، جلوه خلوت تری به جک داده. با این حال، حجم پردازی های خاص و پویای جک موجب شده ظاهر آن مانند پشت بی وای دی حالت قالبی به خود نگیرند.

طراحی داخلی
طراحی داشبورد بی وای دی در کل نمایی ساده دارد و حتی نحوه قرار گیری تجهیزات الکترونیکی روی آن هم تقریباً چشم نواز است و فضا را شلوغ نکرده. کیفیت پلاستیک های به کار رفته در کابین این خودرو نسبتاً مناسب است اما جنس آن تا حدی خشک به نظر می رسد. فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال کافی است. پوشش صندلی های بی وای دی S6 از چرم مصنوعی است که در خودرویی با این کلاس و این قیمت رضایت بخش است.
فضای داخلی جک S5 با وجود این که سال‌ها پیش طراحی شده، اما همچنان نمایی مدرن و امروزی به این خودرو بخشیده. داشبورد آن طراحی جذابی دارد و ادامه سبک خاص به کار گیری خطوط و منحنی های جک را در طراحی داشبورد و دریچه های تهویه و کولر آن هم به وضوح می توان دید. متریال داشبورد و تودری ها نیز از جنس پلاستیک سخت هستند، اما چندان بی کیفیت به نظر نمی رسند.
صندلی های جلوی جک اروگونومی مناسبی دارند و استراحتگاهی برای آرنج در آنها تعبیه شده. جنس پوشش صندلی های این خودرو هم از جنس چرم مصنوعی است. با توجه به ابعاد نسبتاً بزرگ این خودرو، چه در ردیف جلو و چه در ردیف عقب از نظر فضای پا، سر و زانو ها سرنشینان با مشکل خاصی رو به رو نیستند.

مشخصات فنی
با توجه به مشخصات فنی ثبت شده از این خودرو ها خواهیم دید که از نظر فنی، جک S5 برنده این جدال است. به طور کلی، عملکرد فنی بی وای دی S6 به نسبت رقبایی مثل جک آن چنان که باید موفقیت آمیز نبوده، چرا که جک علی رغم جمع و جور بودن، پر قدرت تر ظاهر شده و همچنین مصرف سوخت کمتری دارد.

ویژگی های فنیبی وای دی s6جک s5
محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
پیشرانه4 سیلندر تنفس طبیعی4 سیلندر توربو شارژ
حجم موتور2.4 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت160 اسب بخار174 اسب بخار
حداکثر گشتاور229 نیوتون متر265 نیوتون متر
گیربکس6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا صد13 ثانیه11.7 ثانیه

امکانات و ایمنی
به طور کلی می توان گفت هر دو خودرو آپشن های مناسبی را در اختیارتان قرار می دهند. در قسمت میانی داشبورد بی وای دی یک مانیتور لمسی 7 اینچی قرار گرفته که یک اینچ از نمایشگر جک کوچک تر است و به GPS مجهز شده تا به شما این امکان را بدهد که مسیر های مورد نیاز خود را پیدا کنید. نمایشگر این خودرو از نوع TFT است که روشنایی متوسطی را در نور روز به شما می‌دهد. سیستم صوتی بی وای دی S6 دارای 11 بلندگوی تیونر دار است که مانند جک S5 از قابلیت اتصال با بلوتوث و درگاه AUX و USB سود می برد. البته با این تفاوت که جک در کل 6 اسپیکر را در خود جای داده.
از جمله دیگر تفاوت هایی که در مقایسه بی وای دی S6 و جک S5 باید به آنها اشاره کرد این است که پشتی صندلی عقب بی وای دی به راحتی قابل تنظیم است. این خودرو همچنین به قطب‌نما، دوربین جانبی سمت راست، دی لایت، چراغ خوش آمد گویی و نمایشگر صفحه کیلومتر مجهزه شده. هر دوی این اتومبیل ها با سانروف به بازار عرضه شده اند، اما جک S5 علاوه بر این، از مه شکن جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر و گرم کن صندلی جلو هم سود می برد که بی وای دی فاقد آنهاست.
از نظر ایمنی، هر دو خودرو در تست های ایمنی مؤسسات چینی با 5 ستاره، امتیاز کامل را کسب کرده اند. بی وای دی غیر از ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی جلو، ایربگ پرده ای هم دارد. به این ترتیب، این خودرو با مجموع 6 کیسه هوا دو ایربگ بیشتر از جک در خود جای داده. البته در طرف دیگر میدان، جک از پشت سری فعال و کمربند ایمنی پیش کشنده سود می برد.

تجربه رانندگی
بی وای دی S6 و جک S5 هر دو از ورود بدون کلید پشتیبانی می کنند. بی وای دی از سیستم کمکی راننده فقط به کروز کنترل و رانندگی یک حالته (ECO) مجهز شده. این خودرو از فنربندی نرم و کابینی جا دار برخوردار است و یکی از معدود کراس اورهای تک دیفرانسیل چینی با فرمان پذیری و سواری خوب است.
در جک از کروز کنترل خبری نیست، اما این خودرو در عوض به سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری و همچنین کنترل پایداری مجهز شده. جک بر خلاف بی وای دی، غیر از ترمز ضد قفل از ترمز کمکی و ترمز پارک برقی هم سود می برد که ایمنی این خودرو را نیز بالاتر برده. هر چند شاید بتوان گفت این خودرو از نظر هندلینگ آن چنان که باید انتظار ها را بر آورده نکرده.
به طور کلی، کابین جک اس 5 از نظر طراحی و گنجایش در وضعیت مناسبی قرار دارد و می تواند نیاز های خانواده های ایرانی را به خوبی پاسخگو باشد. حجم فضای صندوق عقب این خودرو نیز معادل با 505 لیتر است که کافی به نظر می رسد. هر چند خوب است این نکته را هم در نظر داشته باشیم که جک نسبت به بی وای دی جمع و جور تر است و شاید برای فضای شهری هم مناسب تر به نظر بیاد، البته در سفر هم حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

وضعیت بازار
با توجه به تحریم ها، ورود بی وای دی به ایران هم به پایان راه خود رسیده و بازار فروش این خودروی چینی با مشکلاتی رو به رو شده. از نظر تأمین قطعات و خدمات پس از فروش هم تعداد نمایندگی های کارمانیا در حدی نیست که در هر شرایطی قادر به پشتیبانی باشند. در طرف مقابل، می توانیم از جک به عنوان یکی از پر فروش ترین کراس اوور های چینی در ایران یاد کنیم. این خودروی محبوب در داخل بازار فروش بهتری را تجربه کرده بر خلاف بی وای دی آن قدر ها هم با مشکلات خدمات پس از فروش و تأمین قطعات دست به گریبان نیست. از این منظر، شاید تنها نقطه ضعف جک S5 شرایط خاص نگهداری خودرو های توربو باشد.

جمع بندی
این مطلب را به مقایسه بی وای دی S6 و جک S5، دو کراس اور از دیار چشم بادامی ها، اختصاص دادیم. دیدیم که از نظر ظاهری طراحی بی وای دی کمی ساده و با وقارتر از رقیبش است و جک با حجم پردازی های خاصش چهره ای اسپرت و پویا از خود به نمایش گذاشته. این حال و هوا را در طراحی داخلی هر دو خودرو هم می توان دید. از نظر ویژگی های فنی و قدرت، جک S5 یک سر و گردن از بی وای دی بالاتر است.
از دید امکانات رفاهی، هر دوی این خودرو های چینی از آپشن های مناسبی برخوردارند. در بحث ایمنی هم بی وای دی و جک نمره کامل را دریافت کرده اند. بی وای دی از ایربگ های بیشتری سود می برد، اما در طرف دیگر، جک S5 ترمز ها، سیستم های کنترلی و کمکی بیشتری را در خود جای داده. بی وای دی سواری و فرمان پذیری خوبی دارد و به کروز کنترل مجهز شده؛ گزینه ای که جک از آن بی نصیب مانده. هر چند جک علی رغم جمع و جور بودن، در داخل کابین فضای مناسبی را برای سرنشین ها فراهم می آورد.
در پایان این نکته را هم نباید از یاد برد که تحریم ها بازار خرید و فروش و وضعیت تأمین قطعات و خدمات بی وای دی را با مشکل مواجه کرده. این خودرو استهلاک کم اما عرضه ای محدود دارد و با توجه به این عوامل، جک S5 ارزش خرید و صرفه اقتصادی بیشتری دارد. البته مدل دنده ای جک هم عرضه محدودی دارد و امکانات رفاهی آن نسبت به مدل اتوماتیکش کمتر است.

تگ ها: برچسب‌ها,
مفقودی پلاک خودرو
راهنمای چراغ‌های اخطار خودرو‌ ها
نشانه‌های خرابی ای ‌سی ‌یو (ECU)
کارشناسی خودرو
خودرو صفر بخریم یا دست دوم
مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6
مقایسه و بررسی لکسوس RX200t و بی ام و X4
مقایسه فولکس واگن تیگوان و بی ام و x4
مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر
مهم ترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو
بهترین خودروهای دارای کروز کنترل
نحوه تعویض آب رادیاتور خودرو
بهترین خودروهای آفرودی
تفاوت خودروی دیفرانسیل عقب و جلو
سیستم پارک اتوماتیک
مقایسه سانتافه 2018 و اوتلندر 2018
مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60
مدارک لازم و مراحل انتقال سند خودرو
قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا
علل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو
بهترین خودرو ایرانی 99
بهترین خودرو چینی در بازار ایران
شایع ترین ایرادات خودروها
بچه غول های چینی؛ ام وی ام x55 یا هاوال h2؟
سیر تا پیاز تعویض پلاک خودرو
مشخصات فنی دیگنیتی
پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو