خانه » مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asx
مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asx

مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asx

توسط مهدی عابدی

همانطور که می دانید چند سالی است که واردات خودرو به کشور ممنوع است و هر چه خودروی خارجی در کشور موجود است مربوط به قبل از وضع این قانون است. در بازار کنونی خودرو ایران، کراس اوور های متعددی وجود دارند که از جمله پر طرفدارترین آنها می توان به نیسان جوک و میتسوبیشی ASX اشاره نمود. میتسوبیشی ASX یک کراس اوور جمع و جور ژاپنی است که اولین نسل از آن در سال 1991 به بازار عرضه گردید. این خودرو در برخی از بازارهای جهانی با نام اوتلندر اسپرت یا میتسوبیشی RVR نیز شناخته می شود. در سال 2013، اولین نسخه از میتسوبیشی ASX وارد ایران گردید و از همان زمان طرفداران بسیاری پیدا کرد. پس از آن نیز در سالهای بعد مدل های متفاوت و فیس لیفت شده ای نیز از این خودرو وارد ایران شد که اکنون در خیابان های شهر تردد می کنند. اما نیسان جوک نیز یکی از کراس اوورهایی است که به دلیل طراحی متفاوت و خاص، قیمت مناسب و عرضه ای گسترده از محبوبیت بالا در سراسر جهان از جمله ایران برخوردار است. این خودرو اولین بار در سال 2010 به بازار عرضه شد و از سال 2016 به بعد در قالب تیپ های اسکای پک، پلاتینیوم و اسپورت وارد ایران گردید. در ادامه مطلب ” مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asx با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این دو خودرو با شما در میان بگذاریم.

 مقایسه نیسان جوک پلاتینیوم و میتسوبیشی ASX از لحاظ طراحی

طراحی یکی از مهم ترین بخش ها در مقایسه دو خودرو نیسان JUKE و میتسوبیشی ASX است. میتسوبیشی ASX به دلیل فیس لیفت های مکرری که بر روی طراحی آن انجام شده، از چهره ای جذاب و البته بی نقص برخوردار است و طیف طرفدارانش سن و سال نمی شناسد. در نمای جلویی جلو پنجره تیره رنگ این خودرو تا زیر چراغ های زاویه دار و خشن این کراس اوور کشیده شده که باعث شده چهره جلویی این خودرو از جذابیت بالایی برخوردار گردد.

در سمت دیگر این مقایسه اما نیسان جوکی قرار دارد که چهره ظاهری آن نشان از جسارت و شجاعت کمپانی نیسان برای خلق یک کراس اوور متفاوت و البته جذاب دارد. حتما شما هم شنیده اید که نیسان جوک از نظر بسیاری از متخصصان و نشریه های خودرویی جهان به عنوان زشت ترین خودروی دنیا از لحاظ طراحی و نام گذاری شناخته می شود. اما قطعا این را هم می دانید که این طراحی طرفداران بسیاری نیز دارد که شاید خود شما هم از جمله آنها باشید. اما چرا این طراحی بین مشتریان در جهان محبوب شده؟ این سوال هم پاسخی دارد و آن هم این است که مردم از زبان بصری کلاسیک و همیشگی در کنار گرافیک های سنتی خسته شده اند و دوست دارند طراحی های متفاوت ببینند. طراحی هایی که از الگوهای همیشگی فاصله گرفته باشد. اگر شما هم از دوست داران نیسان جوک هستید پس احتمالا از پیروان این خط فکری نیز به شمار می آیید. در طراحی ظاهری و جلویی این خودرو، شاهد LED دی لایت در زیر چراغ اصلی هستیم و چراغ اصلی در بالای آن قرار دارد. دو چراغ را در وسط و در زیر چراغ های اصلی می بینیم و در نهایت هم دو چراغ مه شکن در پایین چراغ های وسط و زیر سپر وجود دارد. این به معنی خلاقیت و عبور از خطوط قرمز طراحی های همیشگی است.

اگر فکر می کنید نیسان جوک خودرویی به دور از سنت گرایی است باید بگوئیم که در اشتباه هستید چرا که این خودرو پایبند به اصول قدیمی و سنت گراست اما به دلیل اینکه هوشمندانه این اصول را به کار گرفته، کمتر کسی آن را احساس می کند. به طور مثال شکل جلو پنجره جوک را در نظر بگیرید. شبیه این جلو پنجره در خودروهایی مانند قشقایی، پت فایندر و حتی GTR نیز استفاده شده است که این سنت را در بسیاری از برند ها مانند بی ام و نیز شاهد هستیم.

نظرتان دریاره چراغ های جلو چیست؟ به نظرتان این چراغ ها مخصوص جوک هستند و این ترکیب بندی در جای دیگر استفاده نشده است؟ خیر این فرم از چیدمان در خودروهایی مانند آلتیما، مورانو و ماکسیماهای جدید هم استفاده شده است. بنابراین نیسان سنت خود را حفظ نموده و فقط هوشمندانه از آنها استفاده کرده است. از بحث مقایسه طراحی و ظاهر خودرو که بگذریم نوبت به مقایسه طراحی داخلی خودرو ها می رسد.

اگر بخواهیم دو خودروی نیسان جوک و میتسوبیشی ASX را با هم مقایسه کنیم، باید بگوئیم داخل کابین جوک جوان پسند است اما بسیاری طراحی با استفاده از ساختار دایره ای را تا این حد نمی پسندند. در برخی از المان های داخل کابین از رنگ بیرونی خودرو هم استفاده شده که طراحی داخلی جوک را زیباتر نیز نموده است. محل قرار گیری دسته دنده، جالب و کاربردی است و نمایشگر اصلی در کنار ادوات مربوط به سیستم تهویه نیز به خوبی جانمایی شده اند. فضای سرنشینان هم کافی است و چه در جلو و چه در عقب فضای کافی برای آنها تعبیه شده است.

اما میتسوبیشی ASX در زمینه طراحی داخلی حرف های زیادی برای گفتن دارد. فضای کابین ASX به نسبت دیگر هم رده های خود بیشتر است و از نیسان جوک فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. دسته دنده، مانیتور و دیگر کلید ها نیز مانند جوک در موقعیت عالی تعبیه شده اند و استفاده از آنها بسیار آسان است. در مجموع بسیاری از حرفه ای های صنعت خودرو، طراحی داخلی میتسوبیشی ای اس ایکس را بیشتر از جوک می پسندند اما طراحی داخلی جوک نیز طرفداران بسیاری دارد.

از این موارد که بگذریم، میتسوبیشی ASX در مقایسه با نیسان جوک فضای صندوق بیشتری دارد. در مدل پلاتینیوم نیسان جوک حجم صندوق عقب 354 لیتر است و میتسوبیشی ASX 442 لیتر فضای صندوق دارد که عدد قابل توجهی برای یک خودروی کراس اوور است. از این موارد که بگذریم نوبت به مقایسه فنی دو خودرو می رسد که در ادامه مطلب ” مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asxبه این موارد خواهیم پرداخت.

مقایسه فنی نیسان Juke و میتسوبیشی ASX

نیسان جوک زیر کاپوت خود قلب تپنده 1.6 لیتری تنفس طبیعی دارد، دیفرانسیل جلوست و از جعبه دنده CVT ایکس ترونیک برای انتقال نیرو به چرخ ها بهره می برد. شتاب صفر تا صد این خودرو هم حدود 11 ثانیه است و در مجموع حدود 117 اسب بخار قدرت تولید می کند. اما میتسوبیشی  ASX از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که حداکثر توان خروجی آن 148 اسب بخار است. جعبه دنده میتسوبیشی ASX هم از نوع CVT است و این خودرو در حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعتش از صفر به صد کیلومتر برسد. در زمینه فنی خودروی میتسوبیشی ASX عملکرد بهتری در مقایسه با جوک دارد اما اگر بخواهیم آنرا با نیسان جوک اسپرت مقایسه کنیم، ASX قطعا شکست می خورد.

مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی نیسان جوک و میتسوبیشی ای اس ایکس

دو خودرو از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی قابل قبول هستند و آنچه نیاز مشتریان است را در اختیار آنها قرار می دهند، اما این امکانات در مدل های مختلف این خودرو ها و بسته به سال تولیدشان کمی متفاوت است.

از جمله مهم ترین آپشن هایی که در دو خودرو موجود است می توان به دی لایت، چراغ های زنون، سیستم صوتی حرفه ای مجهز به بلوتوث، نمایشگر 5.8 اینچی در جوک و 6.8 اینچی در ASX، آینه های تاشوی برقی دارای چراغ راهنما، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های چرمی با گرمکن، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل، استارت دکمه ای، سنسور باران و ورود و خروج بدون کلید اشاره نمود.

مقایسه ایمنی دو خودروی نیسان Juke و میتسوبیشی ASX

در مقایسه این دو خودرو از لحاظ ایمنی باید بگوئیم همانطور که از کمپانی های ژاپنی انتظار می رود این دو خودرو در این زمینه حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

هر دوی این خودروها موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده اند که مهر تائیدی بر امنیت بالای این دو کراس اوور دوست داشتنی است. تنها تفاوت این دو خودرو در بحث ایمنی این است که در بخش ایمنی سرنشینان بزرگسال و خردسال، نیسان جوک توانسته امتیاز بالاتری نسبت به میتسوبیشی ASX بدست بیاورد. همچنین باید متذکر شد که نیسان جوک 6 کیسه هوا برای سرنشینان جلویی، جانبی و پرده ای دارد و میتسوبیشی ASX 7 عدد کیسه هوا دارد که 2 عدد برای سرنشینان جلو، 2 عدد ایربگ جانبی، 2 عدد پرده ای و یک عدد هم زانویی برای آن تعبیه شده است.

از جمله دیگر تجهیزات ایمنی که در دو خودرو دیده می شود می توان به ایموبلایزر، قفل مرکزی، سیستم ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، کنترل کشش TCS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و موارد این چنینی اشاره نمود.

امیدواریم مطالعه مطلب ” مقایسه خودرو nissan juke platiniumn و mitsubishi asxبرای شما مفید واقع گردیده باشد و توانسته باشیم با این مقایسه دید خوبی از دو خودرو به شما داده باشیم. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید، با دیگر مقالات آموزشی و مقایسه ای ما نیز همراه باشید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید