مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
معرفی وراکروز و اوتلندر
هیوندای وراکروز که در بازارهای اروپایی با نام IX55 نیز شناخته می شود در سال 2006 به بازارهای جهانی معرفی و در سال 2017 به بازار عرضه گردید.
خودروی میتسوبیشی اوتلندر که خودرویی بسیار با سابقه است و از سال 2001 و در 3 نسل مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. دو نسل اولی که یاد شد به بازار ایران وارد نشدند اما در سال 2014 نسل سوم این کراس اوور پر طرفدار توسط آرین موتور پویا به بازار ایران عرضه شد.
مقایسه طراحی وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
در طراحی این خودرو شاهد خطوط نرم و زوایای این چنینی هستیم که در ترکیب با ابعاد بزرگ خودرو تعادل مناسبی بین خشونتی که در یک اس یو وی وجود دارد و ظرافتی که یک کراس اوور دارد ایجاد می نماید.
میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی جدیدتر نسبت به هیوندای وراکروز قطعا طراحی به روز تر و زیباتری دارد. به عقیده بسیاری نقطه قوت طراحی اوتلندر نمای جلویی آن است که با استفاده از سپر زیبا، حاشیه چراغ ها و نوارهای کرومی در جلو پنجره حس لوکس بودن و قدرت را به بیننده القا می کند.
مقایسه مشخصات فنی وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
هیوندای وراکروز با پیشرانه ای 6 سیلندری 3800 سی سی تنفس طبیعی در بازار ایران عرضه گردیده است. این پیشرانه 260 اسب بخار و 348 نیوتن متر قدرت تولید می کند که این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به به دو محور این خودرو شاسی بلند وارد می گردد. مصرف سوخت این خودرو 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و شتاب صفر تا صدی 8.5 ثانیه ای دارد.
میتسوبیشی اوتلندر اما با یک پیشرانه 2400 سی سی تنفس طبیعی وارد بازار کشور گردید. این پیشرانه در بین متخصصین با نام 4B12در بین متخصصین شناخته می شود. این پیشرانه قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 222 نیوتن متری تولید می کند که این قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک CVTو سیستم 4WD به چرخ های این خودرو در دو محور منتقل می گردد.
تجهیزات ایمنی اوتلندر و وراکروز

چهارشنبه 20 اردیبهشت | ارسال شده توسط:

مقایسه هیوندای وراکروز که در بازار ایران با نام IX55 نیز شناخته می شود، به دلیل پیشرانه قدرتمند و همچنین به دلیل امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولش به فروش خوبی دست یافته و میتسوبیشی اوتلندر که به لطف طراحی جذاب، امکانات رفاهی و کیفیت بالای ساختش طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا نموده است.

مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
با سلام با یک مطلب مقایسه ای دیگر در خدمت شما هستیم. این بار قصد داریم دو خودرو پر فروش بازار ایران در سگمنت کراس اوورها را برای شما مقایسه کنیم تا با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمائید. در یک سمت این مقایسه هیوندای وراکروز که در بازار ایران با نام IX55 نیز شناخته می شود، زمانی که به بازار عرضه شد، به دلیل پیشرانه قدرتمندی که داشت و همچنین به دلیل امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولش به فروش خوبی دست یافته بود. در سمت دیگر نیز میتسوبیشی اوتلندر قرار دارد که به لطف طراحی جذاب، امکانات رفاهی و کیفیت بالای ساختش طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا نموده است. در ادامه مطلب ” مقایسه وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر ” با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این دو خودرو در اختیار شما قرار دهیم.
معرفی وراکروز و اوتلندر
هیوندای وراکروز که در بازارهای اروپایی با نام IX55 نیز شناخته می شود در سال 2006 به بازارهای جهانی معرفی و در سال 2017 به بازار عرضه گردید. شرکت هیوندای به دلیل موفقیتی که این خودرو کسب نمود، وراکروز را تا سال 2013 تولید و به بازار عرضه نمود. پس از آن تصمیم گرفت تا تولید این خودرو را متوقف نموده و به جای آن گراند سانتافه را روانه بازار نماید. این مدل خودرو اما متاسفانه هیچ گاه به بازار ایران راه پیدا ننمود و تنها بعضی از این خودروها روانه مناطق آزاد گردیدند.
وراکروز برای اولین بار در سال 2010 میلادی وارد بازار ایران شد و تا سال 2013 در بازار ایران عرضه می شد. این خودرو به خوبی توانست نیازهای افرادی که به دنبال یک خودروی لوکس و بزرگ تر از هیوندای سانتافه بودند را برطرف سازد. همچنین شایان ذکر است که این خودرو توانست فروش بسیار بالاتری از رقیب خود یعنی کیا موهاوی ثبت کند.
وراکروز جز معدود خودروهایی است که با دو نام وارد بازار خودروی کشورمان گردیده و دلیل این موضوع نیز مبدا واردات این خودرو است که از کشورهای مختلفی انجام گردیده است. جالب است بدانید این دو خودرو از لحاظ ظاهری نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به این موارد می پردازیم:
به طور مثال هیوندای IX55 چراغ های جلوی تک رنگ دارد و جلو پنجره اش افقی است. همچنین در طرفین سپر عقب دو مه شکن بزرگ دیده می شود که چهره خودرو را زیباتر نموده است. اما هیوندای وراکروز جلو پنجره ای لانه زنبوری شکل دارد و چراغ جلوی این خودرو با شب رنگ های نارنجی رنگ تزئین شده و بر روی سپرهای عقب خودرو دو شبرنگ به جای چراغ ها دیده می شود. اکثریت قریب به اتفاق هیوندای IX55ها تریم داخلی مشکی بهره می برند و این در حالی است که وراکروزها تریم داخلی دو رنگ دارند.
در سوی دیگر این مقایسه خودرویی، خودروی میتسوبیشی اوتلندر وجود دارد که خودرویی بسیار با سابقه است و از سال 2001 و در 3 نسل مختلف تولید و به بازار عرضه شده اند. دو نسل اولی که یاد شد به بازار ایران وارد نشدند اما در سال 2014 نسل سوم این کراس اوور پر طرفدار توسط آرین موتور پویا به بازار ایران عرضه شد.
این خودرو در ابتدای زمانی که به بازار ایران عرضه گردید، توسط مردم مورد استقبال قرار نگرفت که به عقیده بسیاری دلیل این عدم استقبال نیز چهره نه چندان جذاب این مدل بود. شرکت میتسوبیشی در سال 2016 یک فیس لیفت ماژور (major facelift) برای اوتلندر عرضه کرد، که در این فیس لیفت نمای عقب و جلوی خودرو به کلی دگرگون شد و ظاهر بسیار زیباتری به خود گرفت.
زمانی که این نسخه فیس لیفت شده وارد بازار ایران گردید، جایگاه اوتلندر ارتقا قابل توجهی پیدا نمود و تبدیل به یک خودروی پر طرفدار در میان ایرانیان گردید. این خودروی ژاپنی بی نظیر تا سال 2018 وارد ایران شد و پس از آن به دلیل ممنوعیت واردات خودرو دیگر به ایران وارد نشد. البته جالب است بدانید هنوز هم تعداد زیادی از اوتلندرهای 2018 در ایران موجود هستند که بصورت صفر کیلومتر بوده و علاقمندان می توانند تهیه کنند.
مقایسه طراحی وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری وراکروز بپردازیم. در طراحی این خودرو شاهد خطوط نرم و زوایای این چنینی هستیم که در ترکیب با ابعاد بزرگ خودرو تعادل مناسبی بین خشونتی که در یک اس یو وی وجود دارد و ظرافتی که یک کراس اوور دارد ایجاد می نماید. البته بسیاری معتقدند که پس از گذشت حدود 14 سال از طراحی آن، شکل و شمایل این خودرو رنگ و بوی قدیمی شدن به خود گرفته است. از این موارد که بگذریم به دلیل تناسب موجود در طراحی، این قدیمی بودن اصلا به چشم نمی آید.
بسیاری از کارشناسان نقطه قوت موجود در طراحی این خودرو را نمای عقب آن می دانند. چراغ های زیبا و بزرگ وراکروز در کنار خروجی های دوگانه اگزوز این خودرو، جلوه ای خشن و اسپرت به این خودرو داده اند که علاقمندان فراوانی را به سمت خود کشانده است.
از این موارد که بگذریم طراحی داخلی وراکروز نیز هنوز زیبا و قابل قبول است و به سر نشین حسی لوکس می دهد. منتقدین اما می گویند که نکته انتقاد بر انگیز در کابین این خودرو صفحه نشان دهنده ها است که حتی در زمان تولید این خودرو نیز قدیمی به نظر می رسید.
در سمت دیگر اما میتسوبیشی اوتلندر پر طرفدار قرار دارد که به عنوان یک خودروی جدیدتر نسبت به هیوندای وراکروز قطعا طراحی به روز تر و زیباتری دارد. به عقیده بسیاری نقطه قوت طراحی اوتلندر نمای جلویی آن است که با استفاده از سپر زیبا، حاشیه چراغ ها و نوارهای کرومی در جلو پنجره حس لوکس بودن و قدرت را به بیننده القا می کند. طراحی عقب این کراس اوور پر طرفدار نیز با این که ساده است اما در عین همین سادگی چهره ای کاملا هماهنگ و شکیل دارد.
اکثریت قریب به اتفاق منتقدین خودرو اما معتقد هستند که طراحان میتسوبیشی اوتلندر کمترین زمان را برای طراحی این خودرو صرف نموده اند. از طراحی بیرونی که بگذریم در بخش طراحی داخلی، اوتلندر به صورت کاملا راننده محور طراحی شده و اجزای داخلی آن در مقایسه با وراکروز بسیار جذاب تر و به روز تر است. اما بسیاری نیز این طراحی را دوست ندارند و طراحی داخلی وراکروز را نسبت به اوتلندر ترجیح می دهند. در مقایسه بین وراکروز و اوتلندر قطعا اوتلندر برنده خواهد بود، چرا که به روزتر و جوان پسندانه تر است. اما وراکروز نیز از این ماجرا عقب نمی ماند و عامه مردم بیشتر این خودرو را می پسندند.
مقایسه مشخصات فنی وراکروز و میتسوبیشی اوتلندر
در ادامه این مطلب نوبت به بررسی مشخصات فنی این دو خودرو رسیده است. هیوندای وراکروز با پیشرانه ای 6 سیلندری 3800 سی سی تنفس طبیعی در بازار ایران عرضه گردیده است. این پیشرانه 260 اسب بخار و 348 نیوتن متر قدرت تولید می کند که این قدرت توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به به دو محور این خودرو شاسی بلند وارد می گردد. مصرف سوخت این خودرو 11.5 لیتر در هر صد کیلومتر است و شتاب صفر تا صدی 8.5 ثانیه ای دارد.
میتسوبیشی اوتلندر اما با یک پیشرانه 2400 سی سی تنفس طبیعی وارد بازار کشور گردید. این پیشرانه در بین متخصصین با نام 4B12در بین متخصصین شناخته می شود. این پیشرانه قدرت 170 اسب بخاری و گشتاور 222 نیوتن متری تولید می کند که این قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک CVTو سیستم 4WD به چرخ های این خودرو در دو محور منتقل می گردد.
این خودرو برای طی نمودن هر یکصد کیلومتر 2.2 لیتر سوخت کمتر نسبت به وراکروز مصرف می کند که عدد بسیار قابل توجهی است. اما جالب اینجاست پیمودن صفر تا صد کیلومتر دقیقا عکس این موضوع است و 2.3 ثانیه بیشتر طول می کشد.
لازم به ذکر است که در سال 2018 میلادی تعداد محدودی از نسخه های پلاگین هیبرید اوتلندر PHEV نیز به بازار کشور وارد شد. اما با توجه به اینکه این نسخه ها تفاوت فاحشی با وراکروز دارند، در این مطلب به بررسی آنها نخواهیم پرداخت.
مقایسه امکانات رفاهی اوتلندر و وراکروز
هیوندای وراکروز که یک خودروی نسبتا قدیمی است، امکانات رفاهی بسیار خوب و قابل قبولی دارد و حتی در مواردی مانند تهویه مطبوع جداگانه برای هر کدام از سرنشینان عقب، سرد کننده صندلی راننده و تنظیم برقی صندلی های جلو نسبت به اوتلندر بهتر ظاهر شده است. این خودرو با توجه به اینکه از مبادی مختلفی وارد کشور گردید، در تیپ های متفاوتی موجود است که نسخه های کم آپشنی نیز از آن موجود است.
در سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر در سه تیپ مختلف وارد بازار ایران گردید که به نام های تیپ 3، تیپ 4 و تیپ 5 شناخته می گردند. نسخه ای که کمترین تعداد را در ایران دارد نسخه تیپ 4 است که از صندلی های ردیف سوم، سیستم صوتی حرفه ای راکفورد فازگیت و تریم داخلی دورنگ مشکی کرم به صورت استاندارد برخوردار است.
اما میتسوبیشی اوتلندر تیپ 5 محبوب ترین و فول ترین تیپ این خودرو است که از سال 2017 توسط شرکت آرین موتور به بازار عرضه گردیده است. این تیپ نیز مانند اوتلندر تیپ 3 پنج نفره است و امکاناتی دارد که در دو تیپ دیگر موجود نیست. امکاناتی از جمله سنسور پارک جلو، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی مجهز به اتوهولد، گرم کن غربیلک فرمان، آنتن کوسه ای و شیشه های دودی عقب.
همچنین آپشن هایی نظیر دی لایت، استارت دکمه ای و شیفتر تعویض دنده در پشت فرمان اوتلندر وجود دارد که در وراکروز هیچ کدام از این امکانات دیده نمی شود.
تجهیزات ایمنی اوتلندر و وراکروز
پس از بررسی های انجام شده در بخش های دیگر نوبت به ایمنی این دو خودرو می رسد. در وراکروز سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش و 6 عدد ایربگ وجود دارد که به نسبت قدیمی بودن امکانات بسیار قابل قبولی است. اما خوب قطعا طبیعی است که میتسوبیشی اوتلندر به دلیل اینکه جدیدتر است، امکانات رفاهی بیشتری نیز داشته باشد.
از جمله تجهیرات ایمنی اوتلندر که در هیوندای وراکروز وجود ندارد می توان به ایربگ های محافظ زانو، ترمز اضطراری و سیستم UMS برای کنترل شتاب ناگهانی اشاره نمود که البته دو مورد آخر تنها در نسخه های تیپ 5 دیده می شود.
از نظر نتایج تست ایمنی نیز هر دو خودروی وراکروز و اوتلندر وضعیت مناسبی دارند. وراکروز در تست موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی کسب نموده و اوتلندر نیز در تست های EURONCAP 5 ستاره ایمنی بدست آورده است.
از نظر تجریه رانندگی هر دو خودرو در وضعیت بسیار قابل قبولی هستند. فضای کابین و نرمی سواری هر دو خودرو عالی است. در زمینه صندلی ها اما وراکروز راحتی بیشتری دارد که همین موضوع این خودرو را برای سفرهای طولانی به گزینه ای مناسب تبدیل می نماید.
از لحاظ لذت رانندگی و شتاب گیری قطعا وراکروز برنده است چرا که پیشرانه و قدرت موتور قوی تری دارد. البته اوتلندر نیز خودروی ضعیفی نیست و حتی در بسیاری از موارد از رقبای خود بهتر عمل می کند. اما از این موارد که بگذریم باید قبول کرد که وراکروز بسیار قوی تر است و پیشرانه اوتلندر توان مبارزه با این قدرت را ندارد.
نکته ای که می توان بصورت شاخص به آن اشاره نمود این است که اوتلندر هندلینگ بسیار خوبی دارد و در جاده های پر پیچ و خم قوی تر عمل نموده و حس اطمینان بیشتری را به راننده می دهد.
جمع بندی مقایسه وراکروز و اوتلندر
در پایان می توانیم بگوییم که وراکروز در فاکتورهای نرمی سواری، لذت در رانندگی و عملکرد فنی از اوتلندر بهتر است اما در نقطه مقابل به روز بودن، ایمنی، استهلاک و مصرف سوخت اوتلندر آن را از رقیب کره ای خود پیش انداخته است.

تگ ها: برچسب‌ها,
مفقودی پلاک خودرو
راهنمای چراغ‌های اخطار خودرو‌ ها
نشانه‌های خرابی ای ‌سی ‌یو (ECU)
کارشناسی خودرو
خودرو صفر بخریم یا دست دوم
مقایسه بسترن B30 با جیلی GC6
مقایسه و بررسی لکسوس RX200t و بی ام و X4
مقایسه فولکس واگن تیگوان و بی ام و x4
مقایسه بی وای دی S6 و جک S5
مقایسه تخصصی سراتو کوپه با هیوندای ولستر
مهم ترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو
بهترین خودروهای دارای کروز کنترل
نحوه تعویض آب رادیاتور خودرو
بهترین خودروهای آفرودی
تفاوت خودروی دیفرانسیل عقب و جلو
سیستم پارک اتوماتیک
مقایسه سانتافه 2018 و اوتلندر 2018
مقایسه هوندا CRV با ولوو XC60
مدارک لازم و مراحل انتقال سند خودرو
قیمت خودرو ایران خودرو و سایپا
علل بالا رفتن مصرف سوخت خودرو
بهترین خودرو ایرانی 99
بهترین خودرو چینی در بازار ایران
شایع ترین ایرادات خودروها
بچه غول های چینی؛ ام وی ام x55 یا هاوال h2؟
سیر تا پیاز تعویض پلاک خودرو
مشخصات فنی دیگنیتی
پوشش نانو سرامیک بدنه خودرو